29.05.2008:
Etablerer «tanke-smie» Statusrapporten for 2009 skal omhandle utfordringer i spesialisthelsetjenesten. Det skal etableres en «tanke-smie»/arbeidsgruppe som skal vurdere og komme med anbefalinger overfor sentralstyret om ulike helsepolitiske veivalg innenfor temaene eierskaps- og tilknytningsformer, sykehusstruktur, styrking av fagmiljøer, utdanning og forskning, samt finansiering og ressursfordeling. Følgende personer er invitert til å delta i arbeidsgruppen: Lars Eikvar (leder), Margit Steinholt, Odd Bakken, Johan Torgersen, Olaug Villanger, Anette Fosse, Tor Øystein Seierstad, Catarina Falck...