17.04.2012:
World Medical Association (WMA) har oppfordret syriske myndigheter til umiddelbar våpenhvile for å gi syke og sårede nødvendig behandling. I en svært kraftig uttalelse minner WMAs president dr. Jose Gomes do Amaral, den syriske regjeringen om at leger ved frontlinjen alltid må ses på som nøytrale, og at de ikke må være mål eller offer i væpnede konflikter. – Jeg vil appellere til president Assad som selv er øyelege, om å erkjenne de forferdelige virkningene volden i landet har på uskyldige menn, kvinner og barn. Leger, uansett hvilken posisjon de innehar, må forholde seg til deres fremste...