18.02.2011:
Øyvind Watne (59) har løpt godt over hundre maraton og ble allerede i 2005 med i den eksklusive 100-klubben. Psykiateren som til daglig arbeider som overlege ved Tiller distriktspsykiatriske senter i Trondheim, har løpt maraton på de fleste kontinenter. Han startet løpekarrieren i 1989 og løp sitt tredje maraton i Mombasa, Afrika i 1991. Siden har han blant annet løpt i Peking, New York, Paris, Berlin, London og Firenze. I tillegg har han deltatt i mange norske løp, både i byer, på vidda og på Svalbard. Øyvind Watne har hatt et sterkt engasjement for kvinnenes helsesituasjon i Den demokratiske...