15.10.2013:
Jeg har så lenge jeg kan huske ønsket å bli lege og intet annet, og har aldri angret et øyeblikk. Det er rimelig sikkert at jeg ble påvirket av min beundring for min far, som var indremedisiner og hematolog. Det er vel neppe tilfeldig at fire av fem søsken i vår familie ble leger. For meg har det å kunne være nyttig, både for individer og samfunn, alltid vært svært viktig. Sånn sett føler jeg meg virkelig «velsignet», fordi jeg har kunnet nå frem til og hjelpe svært mange, først på sykehus og så gjennom min legepraksis. Men ikke minst gjennom mine bøker, som over en halv million mennesker har...