02.10.2012:
Det er tvilsomt om aktivitetsmål basert på telling av pasienter gir riktig prioritering og god kvalitet. Mye tyder på at både pasientbehandling og arbeidsmiljø blir dårligere. Regjeringen.no skrev for kort tid siden at sykehusene igjen hadde økt sin effektivitet. På nettsiden stod følgende: «Aktiviteten i somatisk pasientbehandling økte med 2,1 prosent i 2011, mens driftskostnadene bare økte med 0,2 prosent. – Dette gir en produktivitetsvekst på 1,8 prosent, og viser at spesialisthelsetjenesten gjør en god jobb, sier helse- og omsorgsministeren.» Ja, spesialisthelsetjenesten gjør en god jobb...