26.08.2004:
Turnusrådet, Legeforeningens og sentralstyrets rådgivende organ i turnussaker, har de siste årene gjennomført besøk til sykehus og allmennpraksis over hele landet. Besøkene har blant annet vært lagt til Tromsø, Trondheim, Bergen, Haugesund, Stavanger og Oslo. Nå sist i juni fikk de fire sykehusene i Elverum, Hamar, Lillehammer og Gjøvik besøk, samt to allmennlegekontor i Hamar og Gjøvik. Når rådet velger tjenestested det skal besøke, kan det være på bakgrunn av et ønske om å se nærmere på sykehusavdelinger og kommuner som har turnusleger – både de «gode» og «mindre gode» – ut ifra innsendte...