10.02.2015:
Jeg er sykehuslege og prøver å gjøre en god jobb, men må daglig forholde meg til et organisatorisk uføre. Jeg jobber i et system hvor ting gjøres på en ineffektiv og håpløs måte. Det medfører at jobben jeg gjør ofte blir middelmådig, og det tærer på motivasjon, humør og livsgnist. Irritasjonen kan i starten føles på kroppen og gi seg utslag i både fysisk og psykisk ubehag. Men etter hvert kommer motløsheten sigende, og den krumme nakken man i begynnelsen hadde, mister sin krumming og føles i stedet knekt. Mange i helsevesenet knekker nakken før eller siden. Med relativt kort fartstid i...