- 1.
Oslo 2014 – revisjon av profesjonsstudiet i medisin. www.med.uio.no/om/prosjekter/oslo-2014 (13.10. 2013).
- 2.
Frich JC, Røttingen JA. Evaluering av studenter i grunnutdanningen. Tidsskr Nor Lægeforen 1995; 115: 237 – 8. [PubMed]
- 3.
Gjersvik P. Bestått – ikke bestått – en historisk parentes? Tidsskr Nor Legeforen 2013; 133: 1549. [PubMed]
- 4.
Slørdahl SA. Bestått/ikke bestått – en historisk parentes? www.forskning.no/blog/stigslordahl/366279 (13.10.2013).
- 5.
Brodal P. Bør graderte karakterer gjeninnføres på medisinstudiet? Tidsskr Nor Legeforen 2013; 133: 2127 – 8. [PubMed]
- 8.
Oslo 2014: studieplan for profesjonsstudiet i medisin. www.med.uio.no/om/prosjekter/oslo-2014/dokumenter/oslo2014-revidert-studieplan-medisin-uio-2013-09-17.pdf (28.10.2013).
- 12.
Toft M. Revolusjonerande eksamensform gir betre legar. Uniforum. www.uniforum.uio.no/nyheter/2013/06/revolusjonerande-eksamen-gir-betre-legar.html (13.10.2013).
- 17.
Harvard Medical School. Grading and examination. http://hms.harvard.edu/departments/office-registrar/student-handbook/2-academic-information-and-policies/203-grading-and-examination (13.10.2013).
- 18.
Johns Hopkins Medicine. Grading policy: www.hopkinsmedicine.org/som/admissions/md/curriculum/grading.html (13.10.2013).
- 19.
United States Medical Licensing Examination. www.usmle.org (13.10.2013).
- 20.
Egol KA, Collins J, Zuckerman JD. Success in orthopaedic training: resident selection and predictors of quality performance. J Am Acad Orthop Surg 2011; 19: 72 – 80. [PubMed]
- 21.
Guo R, Muir J. Toronto’s Honours/Pass/Fail Debate: The Minority Position. UTMJ 2008; 85: 95 – 8.
()
Denne artikkelen ble publisert for mer enn 12 måneder siden, og vi har derfor stengt for nye kommentarer.
Feilaktig avveining
20.12.2013Frich, Lundin og Os gjentar i sin kommentarartikkel argumenter for graderte karakterer, som de har fremført før i Tidsskriftet og i Dagens medisin. De gir inntrykk av en grundig avveining av ulike hensyn, men presenterer i virkeligheten en overfladisk og…