- 1.
Uttalelse fra Norsk medisinstudentforening om ansettelser i turnustjenesten for leger. 14.4.2013. http://legeforeningen.no/Student/Norsk-medisinstudentforening/Nyheter/2013/Uttalelse-fra-Norsk-medisinstudentforening-om-ansettelser-i-turnustjenesten-for-leger/ (19.5.2013).
- 2.
Hamandsen K. Søknadsbasert turnustjeneste – hvem skal få jobb? Tidsskr Nor Legeforen 2013; 133: 1288. [PubMed]
- 3.
Fossmark R, Surén P, Waldum H. Karakterer bør gjeninnføres. Dagens Medisin 8.5.2013.
- 4.
Frich J, Lundin KEA. Riktig med bokstavkarakterer i Oslo. Dagens Medisin 29.8.2013.
- 5.
Gjersvik P. Bestått/ikke-bestått – en historisk parentes? Tidsskr Nor Legeforen 2013; 133: 1549. [PubMed]
- 8.
Grade inflation at American colleges and universities. www.gradeinflation.com/ (26.9.2013).
- 9.
Kohn A. The case against grades. http://montessoriprivateacademy.com/wp/wp-content/uploads/2013/01/alfie-kohn-article-from-educational-leadership.pdf (26.9.2013).
- 13.
Pulfrey C, Buchs C, Butera F. Why grades engender performance-avoidance goals: the mediating role of autonomous motivation. Educ Psychol 2011; 103: 683 – 700. [CrossRef]
- 14.
Pollio HR, Beck HP. When the tail wags the dog – perceptions of learning and grade orientation in, and by, contemporary college students and faculty. J Higher Educ 2000; 71: 84 – 7. [CrossRef]
- 16.
Samuel MK. Johns Hopkins Medical School grading changes spark student concern. The Harvard Crimson 17.10.2002.
- 21.
Danielsson K, Wiggen N. Fra bok til sengekant. Hvordan underviser våre fire universiteter medisinstudentene i klinisk medisin? Oslo: Det medisinske fakultet, 2006.
- 22.
Hansen TS. Den gode A-legen og den dårlige E-legen. Tidsskr Nor Lægeforen 2004; 124: 2150.
- 23.
Losvik OK. Der den høyeste formen for ros er fravær av kritikk. Tidsskr Nor Legeforen 2013; 133: 1690. [PubMed]
()