- 1.
Glasziou P, Burls A, Gilberg R. Evidence based medicine and the medical curriculum. BMJ 2008; 337: a1253.
- 2.
Samhandlingsreformen. St.meld. nr. 47 (2008 – 2009).
- 3.
Batalden PB, Godfrey MM, Nelson EC. red. Quality by design: a clinical microsystems approach. San Francisco, CA: Jossey-Bass, 2007.
- 4.
Levenson R, Atkinson S, Shepherd S. The 21st century doctor: understanding the doctors of tomorrow. London: The Kings’ Fund, 2010.
- 6.
Nasjonal strategi for kvalitetsutvikling i helsetjenesten. Rapport fra Helsetilsynet 5/2002. Oslo: Statens helsetilsyn, 2002.
- 7.
Fredriksen A, Hoftvedt BO, Holm HA et al. Legeforeningens rolle i medisinsk utdanning og kompetanseutvikling. Tidsskr Nor Lægeforen 2006; 126: 78-81. [PubMed]
- 8.
Kohn LT, Corrigan JM, Donaldson MS. red. To err is human: building a safer health system. Washington, D.C.: National Academy Press, 2000.
- 9.
Crossing the quality chasm: a new health system for the 21st century. Washington, D.C.: National Academy Press, 2001.
- 10.
Hjort PF. Uheldige hendelser i helsetjenesten - forebygging og håndtering. Tidsskr Nor Lægeforen 2000; 120: 3184-9. [PubMed]
- 11.
Hjort PF. Uheldige hendelser i helsetjenesten. Forslag til nasjonalt program for forebygging og håndtering. Oslo: Sosial- og helsedirektoratet, 2004.
- 12.
... og bedre skal det bli! Nasjonal strategi for kvalitetsforbedring i sosial- og helsetjenesten (2005 – 2015). IS-1162. Oslo: Sosial- og helsedirektoratet, 2005.
- 13.
Forventet læringsutbytte i KLoK. www.med.uio.no/studier/ressurser/fagsider/klok/info-fagplanutvalg/laringsmal/12sem-laringsutbytte.html (17.4.2012).
- 14.
KLoK – informasjon fra fagplanutvalget. www.med.uio.no/studier/ressurser/fagsider/klok/info-fagplanutvalg (17.4.2012).
- 15.
Digitale utgivelser ved UiO: Kunnskapshåndtering, ledelse og kvalitet. www.duo.uio.no/sok/search.html?ORGID=343 (17.4.2012).
- 16.
Stiftelsen BEST. Bedre og systematisk teamtrening. www.bestnet.no (17.4.2012).
- 17.
Delte meninger om nytt fag. Journalen 2008; nr. 2: 4 – 5.
- 21.
Tomorrow’s doctors. London: General Medical Council, 2009.
- 22.
Guidance for undergraduate medical education: integrating the medical leadership competency framework. NHS Institute for Innovation and Improvement/Academy of Medical Royal Colleges. www.institute.nhs.uk/images/documents/Guidance%20for%20Undergraduate%20Medical%20Education%20-%20Integrating%20the%20MLCF.pdf (17.4.2012).
- 23.
Ogrinc G, Nierenberg DW, Batalden PB. Building experimental learning about quality improvement into a medical school curriculum: the Dartmouth experience. Health Aff 2011; 30: 716 – 22. [CrossRef]
- 24.
I trygge hender. www.pasientsikkerhetskampanjen.no (17.4. 2012).
()
Denne artikkelen ble publisert for mer enn 12 måneder siden, og vi har derfor stengt for nye kommentarer.