Brodal P

Forfatterinformasjon fra siste artikkel:

Artikler av Brodal P

Brodal P, Brinchmann-HansenÅ
20.04.1999
Sammendrag Fakultetene står overfor store utfordringer når det gjelder å opprettholde kvaliteten på klinisk legeutdanning. Universitetsklinikkene har økende problemer med å ivareta sine...
Wyller VB, Brodal P
20.02.1999
Sammendrag Innlæringen av praktiske prosedyrer er blitt karakterisert som mangelfull innen flere områder av medisinsk utdanning. I denne artikkelen beskriver vi arbeidet med å bedre opplegget for...
Wyller VB, Brodal P
20.02.1999
Sammendrag Ressursknapphet brukes som argument mot å sette i gang pedagogiske reformer, men oftest uten nærmere dokumentasjon. I denne artikkelen redegjør vi for en detaljert beregning av forholdet...
Westin S, Brodal P
20.08.1998
Spørsmålet burde være unødvendig - alle medlemmer av Norsk Medisinstudentforening (Nmf) får Tidsskrift for Den norske lægeforening i posten. For tiden utgjør de 2035 av våre 2686 innenlandske...
Pettersen HB, Bovim G, Brodal P, Øgreid D, Fønnebø V
20.08.1997
Sammendrag Studieplanene ved de fire medisinske fakultetene i Norge har i de senere år gjennomgått til dels store forandringer når det gjelder form og innhold. I dag har vi fire medisinske...
Brodal P
20.08.1997
Flere artikler i Tidsskriftet nylig illustrerer betydningen av et godt teorigrunnlag for medisinsk virksomhet. Hetlevik & Grimstad (1) viser for eksempel hvor galt det kan gå hvis leger har for...
Brodal P
10.02.1997
“Studieplanen forteller hva lærerne gjør; eksamenssystemet forteller hva studentene gjør.” Denne uttalelsen fra en erfaren lærer poengterer eksamens betydning. Hvis vi ønsker å ha kontroll over...
Brodal P
30.08.1996
De fleste av oss har meninger om hva som er viktig for god studiekvalitet, men den aktuelle mediedebatten om undervisning og eksamen for lærerhøgskolestudenter og andre avslører at det finnes...