- 1.
Grimstadutvalget. Studieplasser i medisin i Norge. Behov, modeller og muligheter. Stavanger: Kunnskapsdepartementet, 2019. https://regjeringen.no/contentassets/9b5b81d102384507b85150f2e0f1b089/11745900_rapport_utredning_fra_grimstadutvalget.pdf Lest 23.6.2021.
- 2.
Regjeringen. Utdanningsløftet 2020: Her kommer de nye studieplassene. https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/utdanningsloftet-2020-her-kommer-de-nye-studieplassene/id2703859/ Lest 23.6.2021.
- 3.
Aaraas IJ, Halvorsen PA, Aasland OG. Supply of doctors to a rural region: Occupations of Tromsø medical graduates 1979-2012. Med Teach 2015; 37: 1078–82. [PubMed][CrossRef]
- 4.
Link NTNU. https://www.ntnu.no/blogger/link/ Lest 23.6.2021.
- 5.
Skodvin KG. Kan legestudenter lære akuttmedisin i en kommune? Utposten 2020, nr. 3. https://www.utposten.no/journal/2020/3/m-642/Kan_legestudenter_l%C3%A6re_akuttmedisin_i_en_kommune? Lest 23.06.21
- 6.
Hays RB, Strasser RP, Sen Gupta TK. Twelve tips for establishing a new medical school. Med Teach 2020; 42: 398–402. [PubMed][CrossRef]
- 7.
Hirsh DA, Ogur B, Thibault GE et al. "Continuity" as an organizing principle for clinical education reform. N Engl J Med 2007; 356: 858–66. [PubMed][CrossRef]
- 8.
Morgan RC. It takes a village to raise a medical student. J Natl Med Assoc 1997; 89: 82–4.
- 9.
de Villiers M, van Schalkwyk S, Blitz J et al. Decentralised training for medical students: a scoping review. BMC Med Educ 2017; 17: 196. [PubMed][CrossRef]
- 10.
Strasser R. Learning in context: education for remote rural health care. Rural Remote Health 2016; 16: 4033. [PubMed]
()
Denne artikkelen ble publisert for mer enn 12 måneder siden, og vi har derfor stengt for nye kommentarer.