Professor Jan C. Frich (born 1970) is project manager for the review of the medical degree programme at the Faculty of Medicine, University of Oslo. He chairs the elective courses committee.
The author has completed the ICMJE form and declares no conflicts of interest.
Ingrid Os (born 1950) is vice-dean of medical studies and heads the executive committee for the review of the medical degree programme at the Faculty of Medicine, University of Oslo.
The author has completed the ICMJE form and declares no conflicts of interest.
()
1.
Lumb A, Murdoch-Eaton D. Electives in undergraduate medical education: AMEE Guide No. 88. Med Teach 2014; 36: 557 - 72. [PubMed][CrossRef]
2.
Agarwal A, Wong S, Sarfaty S et al. Elective courses for medical students during the preclinical curriculum: a systematic review and evaluation. Med Educ Online 2015; 20: 26615 . [CrossRef].. [CrossRef]
3.
Cherniak WA, Drain PK, Brewer TF. Educational objectives for international medical electives: a literature review. Acad Med 2013; 88: 1778 - 81. [PubMed][CrossRef]
4.
Tomorrow’s Doctors. Recommendations on undergraduate medical education. London: The General Medical Council, 1993.
5.
Harden RM, Davis MH. AMEE Medical Education Guide NO. 5. The core curriculum with options or special study modules. Med Teach 1995; 17: 125 - 48 . [CrossRef].. [CrossRef]
6.
Nilsson G, Josephson A, Kiessling A et al. Nytt läkarprogram på KI. Professionen i fokus och forskningsprocessen som pedagogisk grund. Lakartidningen 2009; 106: 2847 - 8, 2850, 2852 passim [PubMed].. [PubMed]
7.
Frich JC, Middelthon IM, Os I. Revisjonen av medisinstudiet i Oslo – «Oslo 2014 Michael 2016; 13: 50 - 60.
8.
Frich JC, Os I. Ny medisinsk studieplan - Oslo 2014. Tidsskr Nor Legeforen 2016; 136: 1189 - 90. [PubMed][CrossRef]
Immunitet - evolusjonære og pasientnære perspektiv. https://immunitet.no/ (27.8.2017).
11.
Byrne PA, Lewis SEM, Thompson LW. Special study modules: a student's perspective. Med Teach 1999; 21: 299 - 301 . [CrossRef].. [CrossRef]
12.
Kolstad E, Salomon-Johannessen EE, Owe JF et al. Har særoppgaven i legestudiet betydning for videre karrierevalg? Tidsskr Nor Laegeforen 2017; 137: 1021 - 5 [PubMed].. [PubMed]
Det var med interesse, men også med et hjertesukk, jeg leste kronikken “Valgfrie emner i medisinstudiet” (1). Det refereres til erfaringer fra utlandet, men at valgfrihet har vært en integrert del av studieplanen i Tromsø (UiT) fra starten i 1973 nevnes ikke…
Vi har formidlet erfaringer med å etablere valgfrie emner i medisinstudiet i Oslo. Tollan påpeker at vi i den forbindelse ikke har henvist til den medisinske studieplanen i Tromsø. Vi er vel kjent med at valgfrie perioder og en selvstendig oppgave har vært en…
If you do not see the PDF file or want to save the file, you can right-click on the PDF icon. Select «Save target / file as ...» and then retrieve the PDF file in, for example, Acrobat Reader.
Historieløst om valgfrie emner i medisinstudiet
27.11.2017Det var med interesse, men også med et hjertesukk, jeg leste kronikken “Valgfrie emner i medisinstudiet” (1). Det refereres til erfaringer fra utlandet, men at valgfrihet har vært en integrert del av studieplanen i Tromsø (UiT) fra starten i 1973 nevnes ikke…