Ole Øyen, PhD, specialist in general surgery and transplant surgery, and currently assistant professor at the Institute of Basic Medical Sciences, University of Oslo.
The author has completed the ICMJE form and declares no conflicts of interest.
Anne Spurkland, PhD, specialist in immunology and transfusion medicine, and professor of anatomy at the Institute of Basic Medical Sciences, University of Oslo.
The author has completed the ICMJE form and declares no conflicts of interest.
Jeg vil nødig kritisere bagateller, men det ble svært tydelig at det presenteres en statistisk feil i artikkelen. Den er av semantisk ubetydelighet, men kan dessuten lett renskrives. Den statistiske feil forekommer i andre kapittel, avsnitt to: «[…] 36 % av legene svarte at de ikke var kjent med hva slags tilbud som fantes, og blant de resterende oppfattet 74 % undervisningstilbudet som mangelfullt.» (1). Her er det tydelig at det har skjedd en liten aritmetisk feil, da 36% + 74% ikke tilsvarer 100%, som det presenteres i teksten.
Litteratur:
1. Øyen O, Spurkland A, Leergaard TB. Bedre etterutdanning i anatomi for norske klinikere. Tidsskr Nor Legeforen 2022; 142. doi: 10.4045/tidsskr.22.0350
Det ligger slett ingen feil i dette. 36 % av legene svarte at de ikke var kjent med hva slags tilbud som fantes. Blant de resterende (64% av alle) - de som formodentlig var kjent med tilbud - oppfattet 74 % undervisningstilbudet som mangelfullt. Altså 74% av undergruppen som var kjent med tilbud (1).
Litteratur:
1. Øyen O, Spurkland A, Leergaard TB. Bedre etterutdanning i anatomi for norske klinikere. Tidsskr Nor Legeforen 2022; 142. doi: 10.4045/tidsskr.22.0350
This article was published more than 12 months ago and we have therefore closed it for new comments.
If you do not see the PDF file or want to save the file, you can right-click on the PDF icon. Select «Save target / file as ...» and then retrieve the PDF file in, for example, Acrobat Reader.
Jeg vil nødig kritisere bagateller, men det ble svært tydelig at det presenteres en statistisk feil i artikkelen. Den er av semantisk ubetydelighet, men kan dessuten lett renskrives. Den statistiske feil forekommer i andre kapittel, avsnitt to: «[…] 36 % av legene svarte at de ikke var kjent med hva slags tilbud som fantes, og blant de resterende oppfattet 74 % undervisningstilbudet som mangelfullt.» (1). Her er det tydelig at det har skjedd en liten aritmetisk feil, da 36% + 74% ikke tilsvarer 100%, som det presenteres i teksten.
Litteratur:
1. Øyen O, Spurkland A, Leergaard TB. Bedre etterutdanning i anatomi for norske klinikere. Tidsskr Nor Legeforen 2022; 142. doi: 10.4045/tidsskr.22.0350
Det ligger slett ingen feil i dette. 36 % av legene svarte at de ikke var kjent med hva slags tilbud som fantes. Blant de resterende (64% av alle) - de som formodentlig var kjent med tilbud - oppfattet 74 % undervisningstilbudet som mangelfullt. Altså 74% av undergruppen som var kjent med tilbud (1).
Litteratur:
1. Øyen O, Spurkland A, Leergaard TB. Bedre etterutdanning i anatomi for norske klinikere. Tidsskr Nor Legeforen 2022; 142. doi: 10.4045/tidsskr.22.0350