Praksisform, legekarakteristika og pasientvurdert kvalitet i norsk allmennpraksis
- 1.
Donabedian A.The Lichfield Lecture – quality assurance in health care: consumers’ role. Qual Health Care 1990; 1: 247 – 51.
- 2.
World Health Organization. Measuring consumer satisfaction with health care. København: WHO Regional Office for Europe, 1990.
- 3.
Mainz J. Problemidentifikasjon og kvalitetsvurdering i sundhedsvæsenet. Teori, metode, resultater. København: Munksgaard, 1995.
- 4.
Dehlholm-Lambertsen B. Oppe på bjerget – ude på landet. Foreldres, lægers og sygeplejerskers kvalitetsopfattelse og kvalitetsvurdering af indlæggelse og behandling af akut syge børn. Doktoravhandling. Århus: Det sundhedsvidenskapelige fakultet, Århus Universitet, 1999.
- 5.
Kvamme OJ, Hjortdahl P. Den gode allmennpraksisen – norske pasientar sine vurderingar og prioriteringar. Tidsskr Nor Lægeforen 1998; 117: 2607 – 9.
- 6.
Grol R, Wensing M, Mainz J, Ferreira P, Hearnshaw H, Hjortdahl P et al. Patients’ priorities with respect to general practice care: an international comparison. Fam Pract 1999; 16: 4 – 11.
- 7.
Woodhouse P. Multilevel modelling applications (MLWin). Version 1.0. London: Institute of Education, University of London, 1996.
- 8.
www.legeforeningen.no/statistikk (12.9.1999).
- 9.
Fjermestad T, Paulsen B. Ansvar for en befolkning i allmennpraksis: tre års erfaring med listepasientsystem i Norge.Tidsskr Nor Lægeforen 1996; 116: 3157 – 8.
- 10.
Skogsholm A, Hasvold T. Er fastlegesystemet mer krevende for kvinnelige enn for mannlige leger? Tidsskr Nor Lægeforen 1999; 119: 3417 – 20.
- 11.
Hjortdahl P. Continuity of care in general practice. A study related to ideology and reality of continuity of care in Norwegian general practice. Oslo: University of Oslo, Department of General practice, 1992.
- 12.
Carr-Hill RA. The measurement of patient satisfaction. J Publ Health Med 1992; 14: 236 – 49.
- 13.
Williams B. Patient satisfaction: a valid concept? Soc Sci Med 1994; 38: 509 – 16.
- 14.
Guldvog B, Hofoss D, Pettersen LI, Ebbesen J, Rønning OM. PS-RESKVA – pasientilfredshet i sykehus. Tidsskr Nor Lægeforen 1998; 118: 386 – 91.
- 15.
Wensing M, Grol R, Smits A. Qality judgement by patients in general practice care: a literature analysis. Soc Sci Med 1994; 38: 45 – 53.
- 16.
Straume B, Forsdahl A. Tilgjengelighet og ventetid hos primærlege. Tidsskr Nor Lægeforen 1990; 110: 3484 – 8.