Gjensidig evaluering av utdanningsavdelinger ved sykehus

Artikkel
    ()

    sporsmal_grey_rgb
    Artikkel

    En velegnet metode for å bedre kvaliteten på spesialistutdanningen

    Sammendrag

    Den norske lægeforening har gjennomført et prøveprosjekt hvor fire sykehusavdelinger parvis har foretatt en gjensidigevaluering av utdanningsvirksomheten ved avdelingene. To avdelinger ved samme type sykehus innenfor samme fag harsamarbeidet. Resultatene viste at alle avdelingene hadde et forbedringspotensial.

    Evalueringen avdekket mangler ved samtlige utdanningsavdelinger. Avdekkingen av mangler synes ikke å ha medførtnegative reaksjoner, men snarere gitt inspirasjon og ideer til videreutvikling og forbedring av egneutdanningsoppleggfor spesialistkandidater. I tillegg til de rent målbare resultatene har prosjektet hevet bevisstheten med henblikk påutdanningsspørsmål ved avdelingene generelt.

    PDF
    Skriv ut

    Anbefalte artikler

    Laget av Ramsalt med Ramsalt Media