- 1.
Østerberg D. Forståelsesformer. Oslo: Pax, 1966.
- 2.
Hjörleifsson S. Hvor dyktig er legen? Tidsskr Nor Lægeforen 2001; 121: 1270 – 2.
- 3.
Kirkengen AL. Medisinsk teori. Tanker om sykdom og tanker om helse. Oslo: TANO, 1993.
- 4.
Berg E. Ser du meg, doktor? Oslo: Emilia, 1999.
- 5.
Schaanning E. Den syke kroppen i idéhistorisk perspektiv. I: Vitenskap som skapt viten. Foucault og historisk praksis. Oslo: Spartacus forlag, 1997.
- 6.
Holtedahl KA, Kirkengen AL, Nessa J. Grunnlag og grenser for klinisk kunnskap. I: Hunskår S, red. Allmennmedisin. Klinisk arbeid. Oslo: ad Notam Gyldendal, 1997.
- 7.
Haynes RB. What kind of evidence is it that evidence-based medicine advocates want health care providers and consumers to pay attention to? BMC Health Services Research 2002; 2: 3. www.biomedcentral.com/1472 – 6963/2/3 (15.4.2002).
- 8.
Lundstøl J. Kunnskapens hemmeligheter. Oslo: Cappelen Akademisk, 1999.
- 9.
Rudebeck CE. General practice and the dialogue of clinical practice. On symptoms, symptom presentations, and bodily empathy Doktoravhandling. Scand J Prim Health Care 1992: 10 (suppl 1).
- 10.
Pedersen OB, Prestegaard K, Hjortdahl P, Holm HA. Livslang læring – hvordan lærer leger? Tidsskr Nor Lægeforen 1996; 116: 2684 – 8.
- 11.
Vestbø E. Visdom – kunnskapen, pasienten og legen. Tidsskr Nor Lægeforen 1999; 119: 1146 – 8.
- 12.
Rudebeck CE. The doctor, the patient and the body. Scand J Prim Health Care 2000; 18: 4 – 8.
- 13.
Gorovitz S, MacIntyre A. Toward a theory of medical fallibility. J Medicine Philosophy 1976; 1: 51 – 71.
- 14.
Vetlesen AJ. Profesjonell og personlig? Legerollen mellom vellykkethet og sårbarhet Tidsskr Nor Lægeforen 2001; 121: 1118 – 21.
- 15.
Nessa J. Talk as medical work. Discourse analysis of patient-doctor communication in general practice. Doktoravhandling. Bergen: Universitetet i Bergen, 1999.
- 16.
Malterud K. Allmennpraktikerens møte med kvinnelige pasienter. Oslo: TANO, 1990.
()