Forfatterinformasjon fra siste artikkel
Artikler av Håvard Rein Solhaug
Skriftlig legemiddelreklame
- Per Olav Kormeset,,
- Olav Spigset,,
- Lars Slørdal,,
- Hanne Indermo,,
- Håvard Rein Solhaug
21.09.2006:
Tidsskr Nor Lægeforen 2006; 126: 1946 – 7 I nr. 15 – 06 s. 1947 var det kommet inn en ikke for mye i 2. avsnitt, linje 5. Det skulle stått: Vi synes ikke det er påfallende at 61 % av artiklene som ble brukt til å underbygge reklamepåstander, inneholdt opplysninger om forfatternes interessekonflikter...
O. Spigset og medarbeidere svarer:
- Olav Spigset,
- Lars Slørdal,
- Hanne Indermo,
- Håvard Rein Solhaug
10.08.2006:
Vi takker Per Olav Kormeset for kommentarene til artikkelen vår (1). Vi registrerer at Kormeset ikke trekker våre funn og vurderinger i tvil, selv om det kan se ut som om han og vi har litt forskjellige terskler for hva som oppfattes som villedende. Innlegget gir oss en velkommen mulighet til å...
Skriftlig legemiddelreklame – til å stole på?
- Håvard Rein Solhaug,
- Hanne Indermo,
- Lars Slørdal,
- Olav Spigset
11.05.2006:
Legemiddelindustriens informasjon til leger formidles blant annet via reklamebrosjyrer, hvor budskapet er sentrert rundt én eller flere nøkkelpåstander. Norske leger eksponeres for store mengder slik reklame. En undersøkelse fra 1999 viste at en allmennpraktiker i tillegg til annonser i...