- 1.
Løchen Y. Liv og forvitring i vårt samfunn. Tromsø: Universitetsforlaget, 1985.
- 2.
«Oslo 96»: ny grunnutdanning for leger. Oslo: Det medisinske fakultet, Universitetet i Oslo, 1993.
- 3.
Moust J, Berkel H, Schmidt H. Signs of erosion: reflections on three decades of problem-based learning at Maastricht University. Higher Education 2005: 50: 665 – 83.
- 4.
Karlsen KAH, Wik T, Westin S. Det problembaserte legestudiet i Trondheim – ble det slik som planlagt? Tidsskr Nor Lægeforen 2000; 120: 2269 – 73.
- 5.
Oslo-96: ny studieplan for legestudiet. Oslo: Det medisinske fakultet, Universitetet i Oslo, 1996.
- 6.
Lycke KH, Benan H. På innsiden: observasjoner av og refleksjoner over læring og veiledning i PBL-grupper. I: Lycke KH, red. Perspektiver på problembasert læring. Oslo: Cappelen Akademisk, 2002: 29 – 42.
- 7.
Brodal P. Om å skape forandring i legers utdanning. Refleksjoner etter studieplanreformen i Oslo 1993-96. I: Schei E, Gulbrandsen A, red. Forstår du, doktor? Mot en humanistisk legeutdanning. Oslo: TANO Aschehoug, 2000: 131 – 42.
- 8.
Lycke KH. Fra intensjon til endring: om innføring av problembasert læring. I: Lycke KH, red. Perspektiver på problembasert læring. Oslo: Cappelen Akademisk, 2002: 215 – 41.
- 9.
Lindberg MA. The process of change: stories of the journey. Acad Med 1998; 73 (9 suppl): S4 – 10.
- 10.
Casebeer L. Updating the theoretical constructs of change. J Contin Educ Health Prof 1992; 12: 105 – 10.
- 11.
Dannefer EF, Johnston MA, Krackow SK. Communication and the process of educational change. Acad Med 1998; 73: 16 – 23.
- 12.
Physicians for the 21st century: the GPEP report. Washington D.C.: Association of American Medical Colleges, 1984.
- 13.
Handal G. Utdanning av medisinere – det pedagogiske perspektivet på Oslo96 Tidsskr Nor Lægeforen 2002; 122: 1931 – 3.
- 14.
Wiers-Jenssen J, Aasland OG. Har Oslo96-reformen ført til endringer i studenttilfredshet og studieatferd? Tidsskr Nor Lægeforen 2004; 124: 2100 – 3.
- 15.
Cohen J, Dannefer EF, Seidel HM et al. Medical education change: a detailed study of six medical schools. Med Educ 1994; 28: 350 – 60.
- 16.
Ludvigsen SR. Læring og bruk av IKT i høyere utdanning. Forventninger og resultater. I: Strømsø HI, Lycke KH, Lauvås P, red. Når læring er det viktigste. Oslo: Cappelen Akademisk, 2005. Under trykking.
- 17.
Skullerud K. Problembasert læring: frimodig ytring av en liten og ubetydelig, men sterk motstander. Tidsskr Nor Lægeforen 1998; 118: 2999.
- 18.
Wyller VB. Hindrer ressursmangel gjennomføring av pedagogiske reformer i medisinerutdanningen? Tidsskr Nor Lægeforen 1999; 119: 684 – 6.
- 19.
Borgan M. Evaluering av klinisk undervisning ved Instituttgruppe for Oslo kommunale sykehus (IOKS). Oslo: Pedagogisk forskningsinstitutt, Universitetet i Oslo, 2003.
()