Ønsker å nå et større publikum
Selve kampanjen som starter i uke 16, er ment som et forsøk på å nå et større publikum enn kun medisinerstudenter og ansatte ved de medisinske fakultetene.
– Vi har allerede nå gleden å annonsere at vi har aksjonens høyeste beskytter, Sigrid Bonde Tusvik, med på laget, og også selveste helse- og omsorgsminister Bent Høie, forteller Emma Lengle.
Nå gjenstår det bare å glede seg til at mange flere kaster seg på!
– Kampanje-uken blir forhåpentligvis en utrolig morsom og intens periode med hyppig publisering på sosiale medier, med bilder og videoer av kjendiser, politikere og leger iført en MedHum genser, som sier noen viktige ord om årets prosjekt.
Tanken er at aksjonen skal vare i cirka én uke, avhengig av hvor mange kjente personligheter de får med på laget.
– På denne måten kan budskapet vårt spres til helt nye horisonter, sier Emma Lengle, og legger til at det er ingen grunn til at spredningen av budskapet skal begrenses til medisinstudenter!
Mange får i dag sin daglige dose nyheter fra Internett, og sosiale medier spiller her en svært viktig rolle; både for å spre et budskap, men også for å engasjere og motivere andre til å bidra, og til å gjøre en forskjell.
– Det er nettopp dette vi ønsker å oppnå med denne kampanjen. Ved bruk av kjente personligheter og deres makt og innflytelse på sosiale medier, kan vi nå et mye større publikum enn tidligere, og på denne måten bidra med større pengesummer til prosjektet, sier Lengle.
MedHum er Norges største humanitære studentorganisasjon. Hvert partallsår arrangerer de en aksjon for å samle inn penger til humanitære prosjekter med fokus på lav- og mellominntektsland, og forebyggende helsearbeid. Aksjonen gjennomføres ved alle de fire medisinstudiestedene i Norge.
Les mer om aksjonen på: www.medhum.no